HTML

BB Balint-Boston

Hosszas gonodlkodas utan arra jutottam, hogy osszegyujtom emlekeimet, impresszioimat egy blog keretebe. Sokat gondolkodtam, hogy naplo legyen e ezene blog(ebbe inkabb ne is menjunk bele....) de vegul emellett dontottem. Amiket leirok altalaban az en tapasztalataimon alapul, van aminek azonban utana is nezek, leginkabb helyi segitseggel. Vigyazat!!! Szigoruan ekezetmentes!

Friss topikok

  • Fancs007: :) Nagyon jó olvasni! Kiváncsian várom a következő bejegyzést is!!! (2010.07.21. 09:28) Harvard

Linkblog

Amerika

2010.08.10. 01:14 Firvingi

    Befejezo reszehez ert a blog, ugyanis par nap mulva el kell hagynom az orszagot. Hazudnek, ha azt mondanam nem kivanom mar az otthont jelento dolgokat magam kore. Meg nagyobbat hazudnek azonban, ha azt mondanam, hogy nem fog a szivem fajni, hogy itt kell hagynom amerikat. Miert is? Gondoltam utolso bejegyzeskeppen megprobalom a lehetetlent, azaz megirni, milyen is maga az Egyesult Allamok. Ambiciozus elgondolas es gyermeteg. Eleg volt Bostonbol New Yorkba mennem es eleg sok dologban mar itt is jelentos kulonbsegek voltak. Meg ha kivesszuk a videk-varos ellentetet es kulonbozosegeket, akkor is teljesen mas Massachusetts allam, ha osszevetjuk mondjuk Californiaval, Nevadaval, Alabamaval, Texassal vagy Floridaval(egyik new yorki szobatarsam onnan jott, azt mondta az emberhez eloszor spanyolul szolnak hozza, majd ha latjak nem erti, valtanak angolra...). Ez azonban nem egy tudomanyos cikk, hanem egy elmenybeszamolo, ugyhogy ennyi szocseples utan neki is esek az utolso temanak. Elofutarkent had idezzek egy szamomra klasszikusnak szamito filmbol, egy oda-vissza igaz szoveggel:

  • Vincent Vega: És tudod mi az érdekes Európában?
  • Jules Winnfield: Mi?
  • Vincent Vega: A kis különbségek. Ugyanaz a szar van ott is, mint itt, de azért valahogy egy kicsit más.

    Egy nemzetet a polgarainak a lelke tud talan legjobban jellemezni.  Az amerikaiakrol el lehet mondani, hogy kedvesek. Megesik, hogyha az emberen jo polo vagy mas ruha van, egyszeruen odajonnek hozzad es megdicserik. Mikor latvanyosan van valami bajod odejonnek hozzad, megkerdik segithetnek e. A Wall streeten egy ember osszeesett mikor arra setaltam es az osszes jarokelo rogton odament hozza segiteni. Mikor kinyitnak egy ajtot rogton megnezik, akar e mas valaki bejonni, mert akkor megtartjak. Valoszinuleg a sok bevandorlo miatt, de egyaltalan nem zavarja oket, ha valaki akcentussal beszel, sokszor megkerdezik ilyenkor, honnan jottel. Kevesen voltak, aknel valamifajta felismerest lattam az arcukon, mikor mondtam a Magyarorszagot, de akkor is pozitivan reagaltak vissza ra vagy erdeklodoen. Nem zavart engem egyaltalan, hogy nem vagyok amerikai, sot jo kedvvel mondtam a szarmazasom az ilyen alkalmakkor, majd mindig pozitiv visszajelzest kaptam. Az ember itt ha valakire ramosolyodik, akkor visszamosolyognak ra, a legkisebb gesztust is megkoszonik. Az egyik elso bejegyzesembe irtam, hogy a kiszolgalaskor is ilyenek, de lehet, hogy csak mestersegesen. Az ember rajuk nez es lehet, hogy legszivesebben megfolytananak, de akkor is mosolyogva reagalnak rad. Sok dolog amit az elozo sorokban leirtam itthon is van, de valahogy az embert nem tolti el az a kedves melegseg belulrol, mint itthon. Megjegyzem, meg itt ez az altalanos, Magyarorszagon ez a ritka. A viselkedesukrol mindig egy csovesnel latott tabla jutt eszembe: "Ha nem tudsz aprot adni, legalabb mosolyog ram, az is jobba teszi a napom".

    Nem tudni, hogy ez a baratsagosagban van e valami gyermeki. A lelek ugyanis a tudattal kepes egyutt elni es a tudat kerdeskodben mar nem vagyok annyira elegedett veluk. Az egyik mikroban csinalhato pudingon rajta van, hogy villaval szedje ki a dobozbol. Ok meg neki is esnek villaval, mikor a kanal lehet jobb megoldas lenne,de meg a kes is, mint a villa. Itt mindenre rairjak szajbaragosan, hogy mit hogyan kell csinalni. Kedvencem, hogy az elore egybecsomagol dobozban levo ebedre ,ami tartalmaz hust, koretet es desszertet, (persze kulon megcsinalni oket nehez lenne, mi sem vagyunk ra kepesek...) ra van irva, hogy 4-5 perc mikroban melegites utan MELEG! Ooo...ez egy olyan informacio, amire tenyleg nem gondolt volna senki, legyunk oszintek. En meg azt hittem, hogy a macskas sztori hulyeseg.Teljesen mas kerdes azonban, hogy minden le van reszleteseggel irva, hogy ne csinaljon az ember senni rosszat, igy lehet, hogy az europai ember megalazva erzi magat, de legalabb nem csinal semmi olyat, amit megbanna. Az ilyen emberek miatt kepesek azonban itt olyan rendszerek mukodni, amik elso hallasra furcsanak vagy hulyesegnek hangzanak a mi gondolkodasunkkal, aztan rajovunk, hogy milyen jo es hogy nalunk ez keptelen lenne mukodni. Pelda: van itt egy olyan rendszer, ami kocsiberles, azonban nem olyan, hogy neked kell vigyazni, az autora, hogy nalad van 0-24 oraba. Regisztralsz es elore leirod milyen idopontra kell a kocsi. Mondjuk tudsz vezetni, de egy kocsi fenntartasa draga lenne neked, de le akartok menni a balcsira par napra, arra kibereled a hetvegere egy csekely osszegert. Esetleg csak egy uzleti utra kell lemenned Egerbe, akkor is egy meltanyos osszegert megkapdo az autot arra a napra mondjuk. Gondolom nem kell mondani, hogy itthon az ugyeskedok hanyfelekeppen hasznalnak ki erre a becsueltessegen alapulo rendszert...

    Amerika kozben mas is, mint az eden. Mert nem az. Mikor bejottem az orszagba es vartam a bevandorlasi hivatalnal, hogy szolitsanak, mosolygos emberekrol szolo videot lattam, mig mikor odamentem a hivatalnokhoz, egy morcos uriemberrel talalkoztam, aki meg az ajanlolevelemet is ugy nezte at, mintha elore szolltak volna, hogy gyanus vagyok. Magyarorszag vizummentes ovezet, azaz cask egy gyors regisztracio kell es megvagy, kepzeljetek el mi van, ha nem ilyen kituntetett helyrol jon az ember. Elso kerdes megjegyzem mi volt: "Mikor tervezi elhagyni az Egyesult Allamok teruletet?" Amugy meg szivesen lattunk...Itt sokmindent szabad, de ha egyszer is tullepsz a megengedett volnalon, akkor teljes haraggal csapnak le rad.

    Masreszrol egesz elet az orszagban igazabol tele van differenciakkal.Itt minden az hatarozza meg, hogy hol laksz es milyen szinten elsz anyagilag. Cambridgeban vannak olyan reszek, tele gyonyoru kis hazakkal, ahol nincs kerites, az utcai fronton nyugodt szivvel termeszti az ember a paradicsomot mondjuk, a lakasodat meg nem is kell igazabol bezarni. Ki jonne be a hazadba meghivas nelkul ezen a kornyeken? Masreszt van olyan resze a varosnak, ahol naponta olnek embereket, de ha ezt nem is, a sulyos bantalmazas ott van. Az emlitett Cambridgeben levo reszen kb kitolhatod az egesz bevasarlo kocsidat az uzletbol ugy, hogy egyaltalan eszrevennek, mig Harlemben lattam olyan boltot, ami szo szerint korbe volt veve olyan kordonnal, hogy meg a bevasarlo kocsit sem tolhattad ki rajta. Az egesz differencialodas az egeszseges eletre kiterjeszti hatasat. Akinek szereny jovedelmuk van, csak a genkezelt, hormonokkal teli eteleket kepessek megvenni, amitol szep lassan elhiznak es minden mas bajuk lesz, mig a bioeteleket, amik dragak ugyan, de ugyanolyan izuek es hormon memtesek, csak a jobban szitualt csaladok angedhetik meg maguknak.

    Ez a kettoseg tudataban sem voltam kepes nem elvezni az itt toltott idot. Az elso napok folyaman sokszor volt olyan, hogy azt ereztem, ezt mar lattam a filmekben. Par masodpercig gondoltam csak igy, aztan rajottam, hogy rosszul gondoltam mindezt, ugyanis egyik film sem keszitett fel elegge azokra a csodas elmenyekre, amit itt toltottem. Remelem sikerult az elvezhetoseg es elmenybeszamolas nehez kettoseget fenntartanom es koszonom mindenkinek, akik olvastak irasaimat es/vagy buzditottak, hogy rendszereseggel csinaljam ezt. Ha valaki meg par nap mulva majd egyzavart tekintetu fiatalt lat Budapest utcain, az lehet en leszek, aki picit szomoruan fogja otthon keresni azt, amire itt talalt ra es szeretett meg...

 

   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balintboston.blog.hu/api/trackback/id/tr522210811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása