HTML

BB Balint-Boston

Hosszas gonodlkodas utan arra jutottam, hogy osszegyujtom emlekeimet, impresszioimat egy blog keretebe. Sokat gondolkodtam, hogy naplo legyen e ezene blog(ebbe inkabb ne is menjunk bele....) de vegul emellett dontottem. Amiket leirok altalaban az en tapasztalataimon alapul, van aminek azonban utana is nezek, leginkabb helyi segitseggel. Vigyazat!!! Szigoruan ekezetmentes!

Friss topikok

  • Fancs007: :) Nagyon jó olvasni! Kiváncsian várom a következő bejegyzést is!!! (2010.07.21. 09:28) Harvard

Linkblog

Kozlekedes

2010.07.28. 23:50 Firvingi

    Hosszu kihagyas utan nekiesek a kozlekedes resznek. Kifejezetten ki kell emelnem, hogy itt Bostonrol van szo. New Yorkban pl szinte alig van felszini tomegkozlekedes, mig azonban a metrok teljesen behalozzak a fold alatt a varost es 0-24 oraban jarnak. Ez a szolgalati felhivas utan neki is esek a teme kivesezesenek, aminek trilogiaszeruen felosztva esek neki.

    1. Resz, A tomegek mozgatasa:   A Bostonban folyo kozlekedes nagyban hasonlit az Europaban megszokottakhoz. Metro, troli, busz, egyedul a villamos hianyzik. Maga a jegykezeles teljesen automatizalt, ahogy ezt az also kepen lehet latni. A nagyobb allomasokon 10 ilyen jegykezelo gep is van. Ezeknel csak le kell huzni a berlettkent vagy jegykent funkcionalo kartyat(nem vagyok benne biztos, de az egyszeri egy alkalmas jegyet egy kulon nyilason be kell nyomni es kinyitja a kaput es el is veszi orokre). A buszon is igy megy a jegykezeles, csak az elso ajtonal lehet beszallni es egy ugyanulyen masina ellenorzi a jegyet, csak itt nem kapu van, hane, a vezeto szepen letessekel. A nagyobb allomasokon sokszor a busz lemegy a fold ala es szinte szo szerint egy allomason van a megallojuk. Sok allomas peldaul europai hangulatu is(erdemes a masodik kepre vetni szemeteket, a ferfi csak eppen megcsuszott mikor a kepet fotoztam), ezen picit meglepodtem, mert en egy sci-fi urallomasra szamitottam. Nem minden van ugy, mint ahogy hinne az ember...Masik erdekesseg, hogy a metro 2 dollarba kerul, a busz 1 dollar 50 centbe, de ha buszozol, majd utana at szalsz metrora nem 2 dollart kell fizetned, csak 50 centet. Metrok abbol a szempontbol is nagyon erdekessek, mert nem ket vegallomasuk van, mint Budapesten. A Zold jaratnak az egyik vegenel  egy  allomasrol indul a zold jarat majd az egyik allomasnal a sin 4 fele valik mindegyik mas iranyba megy tovabb. A kozos alomasokon ilyenkor figyelni kell, hogy melyik metrora szalsz fel. Jo kis jatek, ha egyedul lettem volna az elso metrozasomokor, lehet meg most is keresnenek, hova tuntem...                                                                                                                                                                                   

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    2. Resz, Amit adott nekunk a teremtonk:   A gyalogos kozlekedes az ujonnan erkezettek szamara eloszor eletveszelyesnek tunik. Az ember csak azt latja, hogy a zold lampara varakozik, mikozben mar ket perce a helyi erok a legnagyobb nyugalommal setalnak at a piroson es ketszer ket savon. Erdemes megjegyezni, hogy a gyalogosoknal nem piros es zold van, hanem feher setalo gyalogos es piros kezjel, hogy kicsit se lehessen osszekeverni. Sokszor jelzik is, hogy a zold meddig tart, van olyan, ahol azt jelzi, hogy a pirosig mennyi ido van. Kerdes, hogy minek ez a ketto verzio, mikor csak megyavarja az elkenyeztetett agyakat. Azonban maga a szajbaragas, hogy lehet e setalni vagy nem, bionyos szinten teljesen folosleges. A lamparendszer sokszor annyira buta, hogy mire zoldre valtana a lampa annyira nincs auto, hogy mar az osszes gyalogos, mint a tarsasjatekok ajanlott koranal, 6 eves kortol  99 evesig atsetalt mar. Megjegyzem, ez nem a kertvarosban van csak. Az ember par hett itt toltott ido utan annyira kozonyosen setal at az ember a piroson, mint ahogy reggelizik. Megjegyzem, nagyon ovatos vagyok ebbol a szempontbol, meg sokszor raerek, ugyhogy szivesen kivarom a zoldet, de meg sokszor igy is atmegyek, mert annyira ertelmetlenul alok ott. Tobb olyan keresztezodessel is talalkoztam, ahol a keresztezodes egyik oldalanal mehettek nguyodtan az autok, azonban ezzel parhuzamos gyalogosjardan meg mindig piros van, majd ez megismetlodik megegyszer, majd ezutan egyszerre lesz zold az osszes gyalogosjardanal. Megjegyzem, mikor nincs lampa, az autosok annyira gyakran atengednek, hogy a magyar szokasokhoz szokott szivem teljesen elolvadt. Erdekes, hogy a torvenyek a gyalogost vedik, ugyanis ha a gyalogos letette a labat az aszfaltra, az autost buntetik, ha valami tortenik.

    3. Resz, A sebesseg mamora, negy kereken:   A fentebb emlitett torveny azonban nem nagy gond, ugyanis lassan vezetnek a helyiek. " Csak azert elik tul a vezetest, mert lassan mennek" mondta nekem a Keresztanyam. Europai normakkal nezve a vezetes onuralmat igenyel. Sokat...Mas kerdes, hogy meg igy is teljesen onveszelyesek. Itt ugyanis a parkolasnal felreall az utrol, majd nyitja is ki az ajtot. Megjegyzem, a nagy vizen tul hasznalnak egy trukkot: visszapillantoba megnezik, hogy a folyamatnyugodtan le tud e zajlani. Bicikliseknek eletveszelyes tud ez lenni. Bostonban egyebkent a fo utak(lennt meg lehet oket szemlelni) egy hosszu ideig nagy feluljarokon mentek a belvarosban, magassaguk kb egy haz 4. emeleteig ert fel es ezekkel volt tele a varos. Azota levittek oket a fold ala es bezoldesitettek a helyuket. Erdemes megjegyezni, hogy a jobbrakanyarodo savnal lehet piros kozben is kanyarodni es kulon tablakkal van jelolve, hogy mikor nem szabad pirosnal kanyarodni. Ennek ellensulyozasakeppen a balrakanyarodoknak sokszor akkor van zolde, mikor a szembesavnak is...Tiszta orulet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balintboston.blog.hu/api/trackback/id/tr392183768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása