HTML

BB Balint-Boston

Hosszas gonodlkodas utan arra jutottam, hogy osszegyujtom emlekeimet, impresszioimat egy blog keretebe. Sokat gondolkodtam, hogy naplo legyen e ezene blog(ebbe inkabb ne is menjunk bele....) de vegul emellett dontottem. Amiket leirok altalaban az en tapasztalataimon alapul, van aminek azonban utana is nezek, leginkabb helyi segitseggel. Vigyazat!!! Szigoruan ekezetmentes!

Friss topikok

  • Fancs007: :) Nagyon jó olvasni! Kiváncsian várom a következő bejegyzést is!!! (2010.07.21. 09:28) Harvard

Linkblog

Harvard

2010.07.20. 17:47 Firvingi

    A hely, ami nem hiaba lett egy fogalom. Ahogy egy harvados diak fogalmazta meg az egyemetet meglatogato turistaknak, pont elottem: " Egy ellensegunk van csak...ez nem az MIT(ugyanugy Cambridgeben levo egyemtem, a felejthetetlen Good Will hunting cimu filmet ezen egyetem falain belul forgattak), nem a Yale es nem is mas hires egyemtem az orszagban, hanem a "masik Cambridgi""

    Maga a Harvard is egy kesz varos, mintha egy masik vilag lenne. Felepetesileg egy picit a kozepkori varakra emlekeztett, ugyanis az eloado epuleteket, ahol nap mint nap professzorok kutatnak, tanitanak a diakok elik fiatalsaguk aranyeveit kurolveszi egyfajta falszeruseg, mely kore epult kis falukent maga  a Harvard Square telepult, tele kis boltokkal, kavezokkal, teazokkal, diakkocsmakkal. Az a ket resz, mint a kozepkori varosban a var es a ot korulvevo varos szinbiozisban el, amit maga a Harvard tart oszze es tamogatja.  A diakelet orok fiatalsagot hirdeto hangualta minden sarokban megtalahato. Ebben a kis Harvard "faluban" kulon van Harvard bank, ami csak a harvardos diakok es professzorok szamara elerheto...

    A hely hangulatahoz meg jobban hozzad a diakok, akik vilag minden reszerol erkeztek. Ez tenyleg nem szar reklamduma, pedig nagyon jol tudom, hogy ennek hangzik. Maga a Harvard is tamogatja a diakok egymassal valo egyuttelset, egy diak meslete nekem peldaul, hogy 5 szobatarsa kozul egy volt csak amerikai, a tobbi a vilag teljesen mas reszerol jott. Kulon esszet is kellett irnia a sracnak a lakotarsairol es vica versa. Ez a fajta felulrol jovo tamogatasa az ismerkedesnek es a kozos sors ugy osszahozza oket, hogy a parkban olyan termeszeteseggel beszelget az indiai es a latin amerikai diak, hogy azt eloszor csodaltam, majd oket elnezve rajottem, hogy ennek kene a termeszetes lennie.

    Persze az elet nem egy habostorta itt se. Mikor valaki vegzett a Harvardon evegik kell visszafizetnie a tandijat, amit szinte biztos, hogy hitelbol fizetett. Ide a legjobb diakok kerulnek be, de magas tandijat is kernek a kepzesert. Ahogy hallottam ennek a politikanak az a lenyege, hogy azok jelentkezzenek, akik tenyleg el akarjak az adott szakot vegezni. Ide nem kellenek az olyanok, akik a kepzes felenel rajonnek, hogy nekik nem ez kell. Ez a szigorusag egy picit belengi az egesz helyet. Az osszes ajtohoz  elektronikus kartya kell, amik ugy vannak beprogramozva, hogy oda engedjek be csak az embert, ahol orja van. A teologus hallgato pl nem juthat be a kemiai eloadok epuletebe. 

    A diakok megis mindent megtesznek, hogy itt legyenek, mert maga a Harvard egy eleterzes, leginkabb miattuk, akik kitoltik ezeket az epuleteket. Sokan, allitolag teljesen ingyen, korbevezetik a turistakat (a harmadik kepen pont egy ilyen csavo van), ugy hogy csucsidomben minden percben az ember egy ilyen csoprotba rohan bele. Az erzes azonban leirhattlan, ahogy latni a  kozponti  kertben a diakkat,a hogy  beszelgetnek, a helyi kavezokba olvassak jegyzeteiket vagy akar dolgoznak. Megvan az ara persze a diaksagnak itt, legjobb peldaja ennek, mikor egy kavezoban fizettem egy egyetemista korban levo csajszinak es az amerikak megszokasoktol elteroen adtam neki borravalot, o meglepodott nagyon. Meglepodosere megkerdeztem, hogy szokas e itt borravalot adni, mire csak elmosolyodott es annyit mondott: "Persze, hisz ebbol elek meg". Megis maga a helyet egy olyan erzes lengi korul, hogy az meg a kivulallo szamara is mamorito, hogy meg a laikusok szamara is egy eleterzes...

Nem hiaba ez a HARVARD...

Coming soon: Kiszolgalas, Massachusetts-Spirit of America

Par kep a Harvardrol(elso homalyos lett, de az egyik kedvenc kepem nezzetek el...):

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balintboston.blog.hu/api/trackback/id/tr992164193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Redzsinéni 2010.07.20. 20:57:25

Rátaláltam a blogodra. Ésés nagyon irigykedem. Hh kijutottál? Haha nekem van ékezetem:)))

Firvingi 2010.07.20. 21:10:44

Keresztanyam el kinn egy 10 eve es o hivott meg(igaz mikor a bevandorlasi hivatal kerdezte 5ot mnodtam, jo hogy nem neztek utana, mert meg a vegen azt hittek volna, hogy csak be akarok logni ide:P) Ugyhogy most itt logatom a labam:)
Az ekezettel meg nem illik viccelni, mert nagyon hianyoznak:D

Fancs007 2010.07.21. 09:28:35

:) Nagyon jó olvasni! Kiváncsian várom a következő bejegyzést is!!!
süti beállítások módosítása